Passa al contingut principal

EE'19 - Intel·ligència emocional i gestió del estrès a través de la narrativa i altres eines lúdiques

 


Professora: Lola Jurado

En situacions quotidianes, i en l’àmbit educatiu en especial, hi ha molts moments on necessitem actuar o ralentitzar els ritmes d’acció del dia a dia. Les alteracions i el cansament físic i mental que provoquen les exigències on ens veiem sotmesos certes vegades passen factures importants de les quals no sempre som conscients, danyant la nostra salut i afectant la qualitat de vida.

Entendre millor aquestes situacions i emocions, afrontar-les i acceptar-les ens porta a un coneixement important que, a pesar de les adversitats amb les que ens trobem dia a dia, ens ajuden a viure-les amb naturalitat o a celebrar i gaudir d’allò que tenim. Tot això requereix d’un procés formatiu important que faci emergir allò que ens qüestiona i ens afecta.

En aquest taller es pretén, a través de diferents tècniques i eines (narratives, metàfores, extractes de pel·lícula, contes, meditacions, visualitzacions, expressions artístiques, jocs, etc.) gaudir, al mateix temps que anem incorporant i intercanviem aprenentatges: cognitius, artístics, expressió corporal, etc. De manera que aquestes eines poden servir de base per aplicar-les a la vida, tant a nivell personal com professional.

 Les persones som diverses i en funció dels itineraris vitals i acadèmics que hem seguit tenim diferents estils d’aprenentatge en l’edat adulta. Aquest curs pretén aportar coneixements específics sobre les possibilitats i dificultats d’aprenentatge de les persones joves i adultes que participen de les accions formatives, quins són els factors (culturals, cognitius, socials, emocionals...) que condicionen l’aprenentatge i com podem contribuir des de la formació al llarg de la vida al progrés personal, professional i social

OBJECTIUS


  • Comprendre les possibilitats i les barreres d’aprenentatge de les persones joves i adultes.
  • Considerar els diferents factors que condicionen l’aprenentatge
  • Conèixer estratègies i recursos per respondre de manera inclusiva davant els diferents estils d’aprenentatge i promoure l’aprenentatge autònom.
CONTINGUTS

  • Les possibilitats i barreres d'aprenentatge de les persones joves i adultes.
  • Factors que condicionen l’aprenentatge.
  • Estratègies, fonts i recursos per avaluar i atendre les dificultats d’aprenentatge.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Cursos EE'19

  Cursos presencials Del 1 al 5 de juliol Atenció a la diversitat funcional: estratègies per a la detecció i orientació dins de les aules Adolescents i joves a la Formació d'adults: pràctiques d'èxit Neuroeducació i aprenentatge de les persones adultes Programació per competències i treball a l'aula Dansa i coneixement corporal Intel·ligència emocional i gestió del estrès a través de la narrativa i altres eines lúdiques   Cursos virtuals Tractament de dades i de la informació, recursos per l'ensenyament de les COMPETIC Material docent des de la perspectiva de gènere Eines per a la prevenció i gestió de conflictes als centres d'educació de persones adultes Educació comunitària en l'aprenentatge de persones adultes: entorn i societat Metodologia i didàctica en l'ensenyament de llengües Com orientar a les persones amb dificultats d'aprenentatge Salut mental i educació d'adults