EE'19 - Atenció a la diversitat funcional: estratègies per a la detecció i orientació dins de les aules
Professora Astrid Castells
En aquest curs introductori sobre la diversitat, ens endinsarem en aquest concepte i veurem les diferents maneres d’abordar-lo de manera teòrica i sobretot pràctica. La metodologia de les sessions serà activa, donant el protagonisme a l’alumne per elaborar el coneixement a partir de la reflexió sobre la teoria explicada i dels exemples aportats a l’aula.
Aquest curs dóna a conèixer eines i pautes per identificar i intervenir en les dificultats d’aprenentatge. S'ofereixen recursos per tractar de la millora manera la diversitat existent a les aules, tot partint de la realitat social actual amb una mirada constructiva i significativa per la nostra feina i per poder treballar amb tot l'alumnat
Bloc 1
Bloc 2
Bloc 3
Bloc 1
- Presentació del grup classe
- Idees prèvies sobre la diversitat: estratègies emprades: pluja d’idees.
- Breu repàs històric
- Visualització de vídeos i casos pràctics per conèixer la realitat actual i com gestionar-la
- Treball en grup a partir dels casos reals.
- Posada en comú i resolució dels casos.
- Conclusions del bloc.
Bloc 2
- Tipus de discapacitats: visual, auditiva, intel·lectual i motriu
- Breu explicació de cada una d’elles
- Exemples i vídeos reals
- Com podem afavorir la seva inclusió? Breu debat
- Conclusions del bloc.
Bloc 3
- Els trastorns de l’aprenentatge:
- Els trastorns de la personalitat: breu explicació i exemples pràctics
- Els trastorns de la comunicació: breu explicació
- Els Sistemes Augmentatius i Alternatius de la Comunicació (SAAC): alguns exemples pràctics.
- Conclusions del bloc.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada